I [LÖV] ASPEBODA – Visuell identitet & crossmediakampanj Aspeboda Intresseförening
Projektet bestod i att ta fram en ny visuell identitet samt skapa en crossmediakampanj för den ideella organisationen Aspeboda Intresseförening & genomfördes i tätt samarbete med ordförande i föreningen & landsbygdsutvecklare från Länsstyrelsen Dalarna.
Detta var ett skarpt uppdrag där jag arbetade tillsammans med två andra personer – vi delade på rollerna som projektledare, copywriter & art director.
Jag kom på idén "I [LÖV] ASPEBODA" då föreningen hade önskemål om att behålla asplövet som symbol. De gröna färgerna & typsnittet baserades på asplövet & tidigare typsnitt.
Layouten togs fram för att inspirera läsaren & göra denne nyfiken att veta mer.
Även material för Facebook, Instagram & hemsida skapades.
Layouten togs fram för att inspirera läsaren & göra denne nyfiken att veta mer.
Även material för Facebook, Instagram & hemsida skapades.
Broschyren som togs fram innehöll en karta över byarna i Aspeboda socken, information om organisationens arbete & om hur företag & föreningar kan söka KDU*-medel för att kunna utveckla sin verksamhet. (*Kommundelsutveckling)
Klistermärket & slogan togs fram för att boende i socken skulle känna mer samhörighet & stolt kunna visa upp kärleken till den.
Kampanjen "I [LÖV] PENGAR" skapades för att informera t.ex. idrottsföreningar om möjligheten att söka ekonomisk stöd för att utveckla sin verksamhet. Genom affischer, flyers & en Aspeboda-sedel skulle budskapet nå fram på ett roligt sätt.
Som en bonus gjordes även en PowerPoint-mall till föreningen & exempel på hur logotypen kan användas på olika produkter.