Fiktiv annons – Gör det ogjort Tipp-Ex
Projektet var att ta fram en fiktiv annons där det finns ett problem & en lösning & även en motsats.
Sluta aldrig överraska – Gör det ogjort. Tänk om Tipp-Ex fungerat för sms!
Sluta aldrig överraska – Gör det ogjort. Tänk om Tipp-Ex fungerat för sms!
Min tanke med annonsen var att överraska målgruppen & nå fram med budskapet på ett humoristiskt sätt. Jag valde att skriva ”Sluta aldrig överraska” som ett relationsråd som binder samman till det sms som visas nedanför.
Dock så överraskas ju Fredriks tandläkare av det sms han får & Fredrik vill nog gärna göra det ogjort & det kopplar samman till avsändaren (problemlösaren) Tipp-Ex som gör text ogjort – dock inte digital text – men kopplingen finns där ändå. Jag äger ej upphovsrätten till bilden (sms:et) i annonsen.
Dock så överraskas ju Fredriks tandläkare av det sms han får & Fredrik vill nog gärna göra det ogjort & det kopplar samman till avsändaren (problemlösaren) Tipp-Ex som gör text ogjort – dock inte digital text – men kopplingen finns där ändå. Jag äger ej upphovsrätten till bilden (sms:et) i annonsen.
Denna grafiska produkt är en skoluppgift och inte en originalproduktion från Tipp-Ex